Wróć na początek strony
Przejdź do wyszukiwarki
Przejdź do treści głównej
Przejdź do danych kontaktowych
Przejdź do menu górnego
Przejdź do menu dolnego
Przejdź do menu bocznego
Przejdź do mapy serwisu

Włącz powiadomienia Web Push

Urząd Miasta i Gminy w Sobkowie

Czy chciałbyś otrzymywać powiadomienia z tej strony?

SOBKÓW Pogoda
Samorządowy Portal Internetowy
Samorządowy Portal Internetowy
Samorządowy Portal Internetowy
Samorządowy Portal Internetowy
Samorządowy Portal Internetowy
Samorządowy Portal Internetowy

E-Usługi

Znajdujesz się w: E-Usługi
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „E-Usługi” 

Zabezpieczenie przed robotami. Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

Pola oznaczone * są wymagane.

E-Usługi

Artykuł

- naglowekeuslugi.png

 

O projekcie

9 sierpnia 2018 roku Zarząd Województwa Świętokrzyskiego, pełniący funkcję Instytucji Zarządzającej RPOWŚ na lata 2014-2020 podpisał umowę o dofinansowanie w ramach Działania 7.1 „Rozwój e-społeczeństwa” z Gminą Kije na inwestycję pn. „Rozwój elektronicznych usług publicznych na terenie Gminy Kije, Miasta i Gminy Morawica”. Całkowita wartość niniejszego projektu wynosi ok. 5,6 mln zł, natomiast wartość dofinansowania blisko 5 mln zł.

Zakres/krótki opis projektu/ etapy projektu:

Projekt pn. „Rozwój elektronicznych usług publicznych na terenie Gminy Kije, Miasta i Gminy Morawica i Gminy Sobków” został zrealizowany w ramach Osi Priorytetowej VII „Sprawne usługi publiczne” Działanie 7.1 „Rozwój e-społeczeństwa” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020, którego głównym celem jest umożliwienie i upowszechnienie mieszkańcom – potencjalnym użytkownikom i interesantom trzech Urzędów Gmin oraz trzech Gminnych Bibliotek Publicznych (samorządowych instytucji kultury) korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną.

Projekt jest realizowany przez trzy gminy partnerskie – Kije, Morawicę i Sobków, z których Gmina Kije pełni funkcję Lidera Projektu. Założenia projektu odnoszą się do wdrożenia elektronicznych udogodnień dla mieszkańców, w sprawach związanych z realizacją wielu usług, które na co dzień świadczy urząd gminy.

Dodatkowo w projekcie udział biorą miejscowe biblioteki publiczne tj. Gminna Biblioteka Publiczna im. Wiesława Myśliwskiego w Kijach, Miejsko-Gminna Biblioteka Publiczna w Morawicy oraz Gminna Biblioteka Publiczna w Sobkowie, które również wdrożą e-usługi dla swoich czytelników.

Projekt został podzielony na dwie części.

Część pierwsza: Zakup i wymiana wodomierzy u odbiorców na terenie gmin partnerskich. Dzięki temu w gminach wymienione zostaną wszystkie wodomierze, na takie, które posiadają funkcję zdalnego odczytu, co oznacza, że inkasent nie będzie musiał już wchodzić do domów i firm, a odczytu dokona w sposób zdalny w pobliżu posesji. Pierwsza część zakłada ponadto dostarczenie urządzeń pozwalających na zdalny odczyt oraz serwerów umożliwiających gromadzenie danych dla każdej z gmin.

Część druga: Wdrożenie platformy obsługującej e-usługi, dzięki której mieszkańcy będą mogli załatwić szereg urzędowych spraw. W tym m.in. sprawdzić lub nawet uregulować ewentualną płatność za podatki, śmieci, czy zużytą wodę. Złożyć deklaracje podatkowe, czy wniosek o wydanie zezwolenia na wycinkę drzew, a także o wyrys i wypis z MPZP, o zajęcie pasa drogowego, o nadanie numeru porządkowego dla nieruchomości itp.

Z kolei czytelnicy bibliotek, będą mogli złożyć wniosek o rejestrację czytelnika biblioteki i wydanie karty bibliotecznej, przejrzeć księgozbiór zarezerwować lub wypożyczyć zasoby biblioteczne

Druga część zakłada ponadto zakup niezbędnego sprzętu do gmin i bibliotek, który usprawni obsługę platformy, a także szkolenia dla pracowników, które pozwolą na wdrożenie e-usług w urzędzie.

Link do protalu:

https://uslugicyfrowe.pl/

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.